dag 9 fort.

God eftermiddag. Dagen såhär långt har det var en bra dag, i skolan så berättade Sofia Andersson att hennes lillebror skickade ett sms där det stod grattis i, eftersom hon inte var hennes födelsedag kollade hon i sin almanacka ifall det var hennes namnsdag. Nu är det såhär för oss i min klass har Linus, Felix och hennes pojkvän Emanuel samlat så kallade mat citat det finn bland annat ”låt magen visa vägen”, ”tyst jag äter” och ”när jag och Emanuel äter brukar jag skvätta på honom”, detta tycker vi är väldigt roigt och det kommer alltid massa roliga saker om Sofia och mat och som ni alla har fattat nu var det roliga i hennes lillebrors sms att idag är det fettisdagen.

 

Sen så hade vi alla kommit överrens om att göra en åsna på svenskapapper idag. Detta på grund av att Emanuel målade en åsna på ett klassrådspapper och skrev ”tyskan suger åsna” och detta gjorde vår lärare Gudrun mycket arg. Så idag skulle vi måla åsnor och det verkade som om matten var en bra lektion för att träna på att måla dessa åsnor. Så här kommer en bild på de åsnor Robin målade, jag vill påpeka att det är åsnor inga elefanter eller flodhästar.

 

Nu är mormor här för jag vill inte sitta ensam hemma. Vi har lagat mat, riktigt gott.

 

Och nu antar jag att alla har hört om Vickan och Daniel så vill bara passa på att säga att det är kul att de äntligen har fått gifta sig och jag hoppas de blir lyckliga.

 

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0