Harry Potter

Nu i onsdags var vi på en tur i Harry Potter studios.
Vi fick se ALLT som har med filmerna att göra så som kläder, hus, dockor och olika områden som andvänts vid inspelningen.

Det var otroligt kul att se.
nedan kommer MASSA bider

bussen till warner brothers studios
allas trollstavar från filmerna
dumbeldors kontor

en uppbuggd miniatyr av slottet. som inte var så liten!

och bara för att jag är nostalgisk, trailern till första filmen

Hej

Jag vet att jag vart jätte dålig på att uppdatera min blogg det senaste så här kommer ett längre inlägg om vad jag har gjort de senaste två veckorna.

När jag kom hem från London så hade jag massa inlämningar i skolan. Så stor del gick åt att lämna in arbeten samt återhämtning. På onsdagen åkte jag med Anna till Birmingham för att köpa nya svarta skor (mina gick söder i London) och byta ut ögonskuggor på MAC.

Under veckan gick vi även på en promenad i parken, det börjar bli riktigt höstligt (eller kanske ska säga jul eftersom julskyltning har vart uppe sen början av november). Vi har också köpt juldekorationer till vårt kök.

I lördags var jag åter igen i Birmingham med en kompis James. Vi gick på 50 års jubileet av min favoritserie Doctor Who. Efter det gick vi på den tyska Julmarknaden i Birmingham. Otroligt mysigt! Vi köpte choklad-doppade jordgubb och banan "pinnar" och åt Bratwurst och gick omkring och bland allt folk.

Nu har jag tre veckor kvar här borta. och jag börjar bli ganska så "nöjd" med Wolverhampton. det ska bli jätte skönt att komma hem och få sova i en skön säng (jag har konstant ryggvärk av min säng här) men innan jag kan komma hem så ska jag göra tre arbeten så det blir en massa tid spenderandes i skolan.

På onsdag ska jag till Harry Potter Land med alla i min korridor. Det är som Universal studios i usa MEN, detta är bara med Harry Potter. Vi ska få se de grejer som använts i filmerna. (de har exempelvis återuppbyggt allt golv från stora salen, och vi får se djuren som vart med i filmerna).

Ha det så bra hemma!
KRAM!

Birmingham.
Vi blev attackerade av ekorrar som hoppades att vi hade mat.
Parken.
Juldekorationer.
Julmarknaden.

LONDON!

Hejhop!
Nu är jag hemkommen från London. Jag, Mamma och Pappa hade en underbar lång-helg.
Vi inledde med att mötas upp på hotellet sen tog vi oss ner till SOHO och gick omkring. vi hamnade på en underbar Italiensk restaurang. vi åkte sen hem.

Dag två inleddes med Primarkt, zara, Barbour (både jag och pappa köpte jackor) mm. Sen fick vi stressa hem då vi hade afternoon tea på The Ritz. Jag tror aldrig att vi druckit så mycket te i vårt liv. Det var en otroligt vacker sal som vi satt i och plockmaten var god (framförallt sconesen). Sen såg vi på musikalen Fantomen på operan.

Dag tre inleddes med ett besök på museum sen såg vi vaktbytet vid Buckingham Palace. Eftersom vädret var sådär så hade de ingen musik, vi passade även på att se Big Ben. Sen åkte vi ut till Covent garden och shoppade hela eftermiddagen. Vi tog oss på kvällen till ett stekhus där jag fick min första "köttbit" på två månader.

Sista dagen spenderade vi på stan då det var vissa grejer vi ville byta ut, sen tog vi oss ut till Noting Hill men på grund av regn och inga paraply så åkte vi tillbaka mot stan, vi gick på Harrods för att sen ta oss till Nobu (en japansk restaurang  där vi åt ännu en fantastisk middag. Vi avslutade resan med ett glas vin på Duck and Waffle en restaurang på 39 våningen med fantastisk utsikt.

Här kommer några bilder.
Selfriges på Oxford street, samt deras julskyltning.

Plugg och Packning

Just nu tar jag en plugg-paus. Jag har försökt att vara fokuserad på min uppsats om ekonomiska ojämlikheter MEN jag har knappt kunnat hålla ögonen öppna sen klockan 5 (eftersom jag har vart uppe sent flera dagar i rad för att få klart mitt arbete som jag lämnade in i måndags) Jag satta mig därför, för ungefär en och en halv timme sen, i köket så jag inte skulle lockas av min säng.

Och vet ni vad nu är jag snart halvvägs (750 ord av 2000) innan jag flyttade ut hit hade jag knappt 300 så jag är GANSKA så nöjd med mig själv!

I morgon åker jag till LONDON för en långhelg med mamma och pappa. det ska bli SÅÅÅÅÅÅ kul! Ska försöka uppdatera med bilder under resten av veckan!

Mitt rum är just nu ett Bomb nedslag eftersom jag inte vet vad jag vill ta med mig... problemet är jag har en stor resväska så jag skulle kunna packa hela garderoben... men det känns lite over the top för fyra dagar.

Nu ska jag ta mig en liten kaffe kopp till och skriva klart halva arbetet innan jag går och lägger mig.

KRAM

Plugg i biblioteket. Bakom skärmen är James min klasskompis som höll på att skriva samma arbete.

Halloween.

Hejhej!
Idag är det den andra november och vi har bonfire night vilket betyder en massa fyrverkeri och musik från parken. Det är smått irriterande eftersom jaghar massa att göra i skolan.

Halloween var helt okej. Vi i min korridor hade alla köpt biljetter till någon form av Halloween kväll, vi hade alla fixat kläder och gick tillsammans som karaktärer från alice i underlandet. Men när vi väl kom till puben sisådär 1.5 timme sena så var det totalt 5 personer där med ett fat gurkmackor. inte det roligaste.

Vi gick då istället till an annan pub och hängde, nästan ensamma om att ha klätt ut oss, fast vi hade kul ändå!

Hoppas att veckan vart bra!