Hejsan Hejsan

Uppdatering.

Just nu är klockan typ 6 och vi skulle gått på säsongens första fotbollsmatch men jag och Alexandra orkade inte så nu testar vi de nya sängarna! Igår kom nämligen våra möbler och idag kommer 2 skrivbord :D wohoooo
Livet flyter på, min rumskompis har tyvärr blivit akut sjuk så störta delen av veckan har gått åt till att tänka på henne och att i den mån vi kan vara ett stöd till henne och hennes familj. så min vecka har vart lite annorlunda och påfrestande. vi har dessutom fått mängder med läxor så vi har fullt upp.
Igår var jag Alexandra Jennifer och Lisa och shoppade på State street vi mötte dessutom upp killarna för en lunch på California Pizza vilket lätt är mitt favoritställe än så länge.
Jag läser just nu Introduction to Marketing(ITM), Consumer selling strategies(CSS), Marketing Communication(MC) och Public Retations(PR).
jag går i skolan mellan måndag och onsdag och börjar som tidigast vid 20 över 2 på måndagar och onsdagar. däremot går jag till 9 tisdag och onsdag så det är lite surt!
Skolan är underbar, lärarna är jätte bra och inspirerande och det är super kul att plugga ämnen som man själv väljer och är intresserad av. Jag slipper grundämnena. Livet här är konstigt kind of, för det känns som att jag vart här i 4 år och kom hit igår. Jag vet det går inte ihop sig alls. Man handlar, lagar mat, diskar, tvättar, går i skolan, ligger vid poolen, väljer mellan korta skjorts eller klänning, ser på amerikanska reklamer på TVn. det är annorlunda men samtidigt samma grejer som man måste göra hemma så det blir inte så konstigt.
Alexanda och jag har GODISBEGÄR så om ni hemma i sverige vill skicka hit svenskt godis får ni gärna göra det.
Ha det så bra!
PUSS <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0